Gyn, killar och sömnprat!

Hej på er :D 
 
Ikväll har da Twins varit här, Sara och Lina!
Sjukt underbara är ni, har alltid lika kul med er.

Ska inte tråka ut er läsare med att skriva om allt vi gjorde och sa men det kom dock upp en del intressanta samtalsämnen som jag tror ni flesta kan relatera till !

Varför väljer en man att bli gynekologläkare ??
Är det bara jag som inte kan förstå detta ? Varför vill man som kille kolla andra tjejer i privata regioner när man kanske till o med har en fru där hemma ? Det sägs att man oftast ska se en tjusning med sitt jobb för att vilja jobba med det, vad är då tjusningen med detta om det inte skulle vara någon baktanke med det. Jag kanske är trångsynt men inte för än någon kommer med ett bra argument ska jag sluta tycka att det är riktigt nasty! '
Jag skulle ju aldrig som tjej tillåta att min kille/ man arbetade som någon form av gynekolog :O Haha , inte en chans. Ett jobb är ett jobb, men inte min killes jobb! Överdriver jag? Hade ni kunnat acceptera det ?
Tänk om man är kille och ens tjej skulle gå till en manlig gynekolog, ALDRIG LIVET haha. .
Roligare kan man ju ha , och dessutom kanske det är svartsjukt, men det spelar ingen roll, inte i mina ögon.
Fast jag är ju också svartsjuk av mig så , tihi :)

En annan sak..
Varför vågar man inte erkänna att man faktiskt sov när någon ringer och väcker en ? HAHA, det är alltid samma sak. Man hör ju på rösten att man väckte personen men ändå är det precis som att det skulle vara förödande att svara att man faktiskt blev väckt, liksom ofint på något sätt ;) Hehe
Och en annan sak,
när jag sov med ett ex , vi ligger och pratar om något viktigt, jag känner hur jag håller på att somna.
Han frågar : håller du på och somna ?, Jag - Va nej ??
Han - ok va sa jag precis då?
Jag - ÄR DETTA NÅGOT JÄVLA FÖRHÖR ELLER `?
....sen somnade jag :D HAHA.
Varför inte bara erkänna att man är sjukt trött och håller på att somna i detta läget ? Nä då är det bättre att utmana ödet att kanske råka avslöja sig :P

Jaja är jag ensam om att grubbla över dessa fenomen ? :D Som sagt, jag är ju en funderare...
 eller filosof hette det nog ja!

Livet är kort!
Bryt reglerna, glöm snabbt,
kissa långsamt, älska innerligt,
skratta okontrollerbart och ångra aldrig något som fått dig att le.

Ta hand om er & varandra,
/ Ems <3



- 3 år gammal bild, 3 år sen den gamla Emelie


Kommentarer
Postat av: Amanda

Kan verkligen inte annat än hålla med dig om det där med gynekologer. Varför VÄLJER man ett sånt yrke? Jag ser verkligen inte poäng. Är det verkligen så supermycket mer betalt, eller vad motiverar dem?

2009-08-20 @ 18:04:16
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0