Päronastamp!

Hej Hopp stopp sno...
Haha, det sista får ni fantisera ihop själva!

Ojojoj, jag har jobbat intensivare vad än häst travar och jag är vitare än ett lakan pg.a inomhusarbete, och jag är tröttare än Sveriges alla ålderdomshem :) Men det innebär också att jag har lättare att sova än en bebis som skrikit en hel natt, jag har jobbat av den värsta perioden av mitt schema, och nu är jag snart som en ny människa (-utan den mjuka lena babyhuden)
Tyckte detta var en förhållandevis invecklad men bra beskrivining av hur läget är här just nu!
Sitter just nu på tåget på väg hem till mamma, och till följd av denna underbara värme ( VåGA INTE SäGA NåGOT ANNAT) , fick tåget allvarliga problem med sig själv, det blev solbränt och dog, så jag fick byta tåg i all hast.
Alla som skulle mot Gbg rusade av det jättedöda tåget och sprang mot det nya, - Alla ville ha en plats att sitta på, - Alla tänkte störst först :) Hej och välkommen till Sverige säger jag då! =)
Jag ska ha 4 dagar ledigt nu, och dom 4 dagarna kommer att göra underverk, jag kommer förhoppningsvis att utöva årets första dopp med dykning, bränna mig som satan, och äta massa jordgubbar.. Detta är lite av en Emelie Classic, Light, sommaredition....
Njuter verkligen av värmen och har inte mage att klaga mer än på den fuktiga, kvava värmen ;P

Anyway.. Vad händer annars?
Grannfejden är igång, och grannen har öppnat eld, startat krig. Krig e krig kärring!
En kärring i sina värsta år (??!) , antagligen analfabet och inte har studat kontraktet, kommer ner och bankar på dörren kl 18.15 för att hon tycker musiken är hög! C´mon lille du, du bor i ett hus fullt av ungt folk, varav många studenter. Vad förväntar du dig? Iförsig vet jag inte vad som är sedvanligt i Grekland men :S , Haha. Men men, I´m fit for fight, as usuall..
Lägenheten är för första gången på länge en sanitär oläghenet, då jag varken har tid lust eller ork att ens titta åt det hållet :) Varför ska man egentligfen. än mindre på sommaren ?
I onsdags drog jag in min för evigt bästa vän på en resebyrå, ISTÄLLET FÖR EN KLÄDAFFÄR!!!!, och sa att vi skulle boka resa! Nu sket vi ett stort stycke i var det blev, bara vi kom iväg.. Trodde det skulle sluta med det gamla vanliga Turkiet/ Bulgarien, dit de flesta ungdomar drar sig för att söka feeedefest.. Slutligen hamnade vi inte ens i Europa, men det fick vi inte veta förrän vi kom hem, av min mamma :O Haha, vi hade tydligen bokat resa till Norra Afrika, Tunisien :D 28/8 is dDay och det ska bli nåt så sjukt underbart. Hotellet är 3+, med 150 m till stranden , det vill säga jag tror vi överlever =D

Nu har man mycket roligt att se fram emot, förutom fenomenet att leva på en 1000 lapp till den 27 om man vill ha det toppen i Tunisien ;) Haha, men heter man Frank så funkar det mesta :) Ska vara benhård mot mig själv och låta mitt sparkonto växa. Jag måste dessutom tänka ut en väldigt rimlig förklaring till allt jag handlar från och med nu, annars måste jag lämna tillbaka det! Haha är som en dålig morsa till mig själv men vafan..

Päronastamp, ja vad är det ??
Tydligen är det potatismos fick jag lära mig av en patient på jobb idag. Bott i skåne i 16 av mina 19 år , och aldrig hört detta? Är jag alonesam ?

Nu ska jag fortsätta skumpa tåg och hoppas på att jag är framme innan gryningen iaf ;)

Livet är kort!
Bryt reglerna, glöm snabbt,
kissa långsamt, älska innerligt,
skratta okontrollerbart och ångra aldrig något som fått dig att le.


Ta hand om er & varandra,
/ Ems <3


Jag och Johanni med några grabbar i taxin på väg till Slagt midsommardagen,
- Vi har det bra, vi e bak i bilen o vi vill ej va me om en krock, Badubidamdam, badubidammdamm damm :D
Nyktra as hell ?

Kommentarer
Postat av: hannipanni

ska bli så jääävla kul gumman, kan knappt vänta tills vi åker! snygg bild på oss, haha fy :P

2009-07-03 @ 20:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0