Egoist - Ja visst ?!

Hej söta läsare :)

Lyssnar just nu på Kevin från Idol när han gör Living on a prayer på en audition, han gör den så sjukt bra, och sen hjälper det ju till att jag bara avgudar självaste låten!

Min chef ringde precis och berättade att det var personalkris på jobb och frågade om jag kunde tänka mig att jobba torsdag kväll också. Egentligen hade jag behövt både torsdag och fredag ledigt men om jag verkligen kan ställa upp så gör jag det, nästa gång är det jag som behöver hjälp.

Livet handlar så mycket om att ge och ta.
Tänk att det finns människor som verkligen inte bryr sig om detta. Ger man lillfingret tar de hellre hela handen. Varför inte bara vara tacksam för det man får här i livet istället för att visa upp girigheten och gapa efter mer?
Det är trist. mycket trist. Timbuktu har så rätt i det han säger "alla vill till himmelen men få vill ju dö".
Jag tror inte det finns en enda människa som från början har en avsikt med att vara elak, girig och egoistisk, men det är så vi formar varandra och våra barn, det är den hårda värld vi lever i.. Vi e faktiskt rätt egoistiska.
För att ta ett sjukt exempel på egoism men som e så sant, hur ser det ofta ut på offentliga toaletter, inte som hemma ? :P Papper ligger slängt överallt än i det vi kallar papperskorg, och där e allmänt äckligt, jag menar, varför ska jag tänka på den som kommer in efter mig, jag ska ju inte in där igen. Men tänk om man inte hade vart egositisk alls av sig, då skulle man inte komma långt här i livet heller ;) Har jag rätt ?


Ha ha Ja lite brainstorm bara ;)
Nu ska stan bli osäker, jag och mamma åker dit och skakar till stadet! =D

Livet är kort!
Bryt reglerna, glöm snabbt,
kissa långsamt, älska innerligt,
skratta okontrollerbart och ångra aldrig något som fått dig att le.

Ta hand om er & varandra,
/ Ems <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0